Klachtenprocedure
Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? Wij vinden het belangrijk dat u zich gehoord voelt en zoeken graag samen met u naar een passende oplossing.
Bespreek uw klacht met TIC
In eerste instantie kunt u uw klacht rechtstreeks met ons bespreken. Vaak kan een gesprek al veel duidelijk maken en leiden tot een oplossing.
Onafhankelijke ondersteuning
Lukt het niet om de klacht bespreekbaar te maken met ons, of wilt u hierbij onafhankelijke ondersteuning, dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. TIC is hierbij aangesloten zodat klachten en onvrede op een zorgvuldige en onafhankelijke manier behandeld worden.
Beoordeling door Klachtenportaal Zorg
Wanneer u uw klacht indient, beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om in behandeling te nemen en welke procedure van toepassing is.
Ontbreekt er informatie of is iets onduidelijk, dan nemen zij contact met u op om dit samen aan te vullen. Zo wordt ervoor gezorgd dat de klachtenprocedure goed en volledig wordt opgestart.
Advies zonder procedure
Heeft u advies nodig over een situatie waar u ontevreden over bent, maar wilt u nog geen formele klacht indienen? Ook dan kunt u terecht bij Klachtenportaal Zorg. Er start dan geen officiële procedure.
Indienen van een klacht
U kunt uw klacht op twee manieren indienen bij Klachtenportaal Zorg:
Via het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg
Per e-mail via info@klachtenportaalzorg.nl
Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Klachtenportaal Zorg helpt u hierbij graag verder.
